W Polsce nagły atak zimy, a we Włoszech... Wiosna już w pełni, ciepło i słonecznie. Co by tu więc w weekend zrobić? Najlepiej wybrać się na tor. I to nie na byle jaki tor! Imola - Autodromo di Enzo e Dino Ferrari. Powstały w latach 50-tych ubiegłego wieku, niespełna 5-kilometrowy obiekt, wspaniale ukształtowany, bardzo lubiany przez
kierowców, na którym kiedyś odbywały się wyścigi Formuły 1 (Grand Prix San
Marino), a który dziś jest areną zmagań wielu ciekawych imprez motoryzacyjnych.
Jedną z takich imprez, były rozegrane w pierwszy weekend
kwietnia zawody Imola-Classic,
podczas których na torze rządziły klasyczne samochody wyścigowe z lat 50, 60 i
70 ubiegłego stulecia. I choć wartości wielu z nich, określane dziś są kwotami
rzędu setek tysięcy euro, mało kto przyjechał tu by się wozić. Wręcz przeciwnie
- oglądanie przejazdów ponad czterdziestoletnich Cobr, Ferrari czy Loli
powodowało szybsze bicie serca i przyjemny ból uszu...
W zawodach, samochody podzielone zostały na 4 kategorie, w zależności od stopnia ich "wyścigowości".
W zawodach, samochody podzielone zostały na 4 kategorie, w zależności od stopnia ich "wyścigowości".
Classic Endurance Racing – już dziesiąty sezon zawodów dla
właścicieli pojazdów klasy GT, Touring i prototypów, zbudowanych między 1966 a
1979 rokiem. Najciekawsze samochody: Lola T70, Ford GT40, Alfa Romeo T33,
Chevron B8, Porsche 935, Ferrari 512 BBLM, BMW M1, Lancia Beta Montecarlo Turbo
Sixties’ Endurance – kategoria dla pojazdów klasy GT z lat
sześćdziesiątych. Najciekawsze samochody: AC Cobra, Lister Jaguar Knobbly,
Morgan SLR, Ferrari 250 GT Berlinetta, Jaguar Type E, Ginetta G4, ISO Grifo
A3C, Porsche 904 GTS, Shelby Mustang GT350
Trofeo Nastro Rosso – czyli wszystko co włoskie i czerwone,
kategoria dla aut sportowych i GT, sprzed 1965 roku (niekoniecznie
czerwonych...). Najciekawsze auta: Maserati 300S, Alfa Romeo Giulia SS, Alfa
Romeo TZ, Porsche Carrera Abarth GTL, Bizzarrini 5300 GT,
Challenge Formule Storiche – bardzo ciekawa kategoria,
specjalnie dla bolidów Formuły Junior i Formuły 3 o silnikach do 1000cm3,
zbudowanych między 1958 a 1970 rokiem. Najciekawsze marki: Brabham, Tecno,
Osca, Chevron, Lotus, Stanguellini, De Sanctis, Cooper,
Poza samochodami biorącymi udział w zawodach, na parkingu można było jeszcze zobaczyć mnóstwo innych ciekawych aut:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz