sobota, 6 kwietnia 2013

Imola Classic - zawody na Autodromo di Enzo e Dino Ferrari

W Polsce nagły atak zimy, a we Włoszech... Wiosna już w pełni, ciepło i słonecznie. Co by tu więc w weekend zrobić? Najlepiej wybrać się na tor. I to nie na byle jaki tor! Imola - Autodromo di Enzo e Dino Ferrari. Powstały w latach 50-tych ubiegłego wieku, niespełna 5-kilometrowy obiekt, wspaniale ukształtowany, bardzo lubiany przez kierowców, na którym kiedyś odbywały się wyścigi Formuły 1 (Grand Prix San Marino), a który dziś jest areną zmagań wielu ciekawych imprez motoryzacyjnych.
Jedną z takich imprez, były rozegrane w pierwszy weekend kwietnia zawody Imola-Classic, podczas których na torze rządziły klasyczne samochody wyścigowe z lat 50, 60 i 70 ubiegłego stulecia. I choć wartości wielu z nich, określane dziś są kwotami rzędu setek tysięcy euro, mało kto przyjechał tu by się wozić. Wręcz przeciwnie - oglądanie przejazdów ponad czterdziestoletnich Cobr, Ferrari czy Loli powodowało szybsze bicie serca i przyjemny ból uszu...
W zawodach, samochody podzielone zostały na 4 kategorie, w zależności od stopnia ich "wyścigowości".

Classic Endurance Racing – już dziesiąty sezon zawodów dla właścicieli pojazdów klasy GT, Touring i prototypów, zbudowanych między 1966 a 1979 rokiem. Najciekawsze samochody: Lola T70, Ford GT40, Alfa Romeo T33, Chevron B8, Porsche 935, Ferrari 512 BBLM, BMW M1, Lancia Beta Montecarlo Turbo

Sixties’ Endurance – kategoria dla pojazdów klasy GT z lat sześćdziesiątych. Najciekawsze samochody: AC Cobra, Lister Jaguar Knobbly, Morgan SLR, Ferrari 250 GT Berlinetta, Jaguar Type E, Ginetta G4, ISO Grifo A3C, Porsche 904 GTS, Shelby Mustang GT350

Trofeo Nastro Rosso – czyli wszystko co włoskie i czerwone, kategoria dla aut sportowych i GT, sprzed 1965 roku (niekoniecznie czerwonych...). Najciekawsze auta: Maserati 300S, Alfa Romeo Giulia SS, Alfa Romeo TZ, Porsche Carrera Abarth GTL, Bizzarrini 5300 GT,

Challenge Formule Storiche – bardzo ciekawa kategoria, specjalnie dla bolidów Formuły Junior i Formuły 3 o silnikach do 1000cm3, zbudowanych między 1958 a 1970 rokiem. Najciekawsze marki: Brabham, Tecno, Osca, Chevron, Lotus, Stanguellini, De Sanctis, Cooper,

Poza samochodami biorącymi udział w zawodach, na parkingu można było jeszcze zobaczyć mnóstwo innych ciekawych aut:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz