
Ostatnimi czasy, oferta Fiata w Polsce (i w Europie) zaczyna się robić coraz ciekawsza. Marka co rusz powraca do historycznych nazw - wcześniej Panda i 500 a teraz mamy powrót Tipo (nadspodziewanie ciekawe auto, całkiem przyjemnie urządzone), czy Fiata 124 Spider (niech was szlag - nie mieszczę się w nim!!! Kto zaaprobował taki zakres regulacji kierownicy???) Jak do tego dołączymy inne samochody koncernu FCA - Giulię, Renegada, czy Stelvio, to nie widzę obaw o przyszłość tych marek.
Ale to wszystko nic! Bo najciekawsze modele, Fiat zarezerwował na rynek innego kraju. Dalekiego bardzo kraju - Brazylii. Jeśli ktoś nie miał do tej pory okazji odwiedzić strony brazylijskiego dystrybutora Fiata (www.fiat.com.br) to polecam to czym prędzej zrobić. Warto, oj warto... Poniżej kilka przykładów dlaczego tak sądzę (ja i kolega z dziwną grzywką)
1. FIAT DOBLÒ ADVENTURE 1.8 16V FLEX
Choć u nas mamy już dwie kolejne generacje tego modelu, to żadna nie przebije atrakcyjnością Doblo Mk2 w wersji na bezdroża. Dla mnie po prostu bomba!!! Zwłaszcza, że można takiego Doblasa wyposażyć w szperę!!!
2. FIAT STRADA ADVENTURE
W Polsce Strada była oferowana, ale cena jakąsobie za nią żądano, była totalnie przestrzelona. Dlatego tak żadko widujemy je na drodze. A szkoda, bo to całkiem fajny wóz. Zwłaszcza w wersji Adventure.

Jedyny zauważalny (choć ciężko) minus? Napęd tylko na przednią oś. Ale za to w opcji dostępny jest Locker, czyli um sistema de bloqueio de diferencial



3. FIAT WEEKEND ADVENTURE.
Jednym zdaniem - Palio nigdy nie wyglądało lepiej. Patrząc z pewnej odległości na linię boczną auta, lekko można je pomylić choćby z Cheerokiem.
W opcji, poza "Lockerem" wokół którego na prawdę sporo Brazylijczycy robią zamieszania (pokażcie mi jakąkolwiek inną ofertę w której w przednionapędowym aucie oferuje się opcjonalnie normalną mechaniczną szperę!!!), dostępny nawet automat z prawidłowym kierunkiem zapinania wyższych biegów i redukcji
4. FIAT IDEA ADVENTURE SPECIAL EDITION EXTREME
No i na koniec (choć to nie koniec ciekawej oferty brazylijskiego Fiata, ale mój osobisty "de-best-of"), uterenowiony kiosk na kołach. Przyznać trzeba, że w całej tej dziwności jest coś po prostu fajnego :)
5. FIAT TORO
Ciut z innej beczki - też Fiat, też niespotykany w Europie, tyle, że jest całkowicie nową, niebazującą na starszych modelach konstrukcją. I wygląda jedwabiście! Moszna? Moszna!

Ale Brazylia to nie jedyny kraj, w którym mają ciekawe Fiaty. Potrzebujecie Punto Evo z miejscem na zbiornik LPG, zdolne dojechać pod ogródek działkowy? Polecam ofertę tym razem Indyjską, pod tytułem Fiat Avventura
Nie wiem kto i czym w Fiacie się kieruje? ale działa na jego szkodę nie oferując tych modeli w europie.
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobają takie auta, nie ma strachu zimą przynajmniej na naszych Polskich drogach.
OdpowiedzUsuń