Druga część ekspozycji Abarth'ów (zapraszam też do posta o bardziej cywilizowanych Abarth'ach, znajdujących się w kolekcji - LINK) zebranych w piwnicy Maranello Rosso Collezione, teraz ta bardziej przesiąknięta wysokooktanowym paliwem.
Na początek Abarth 1000 Sport 131-MC Spider Tubolare ('62), zbudowany z rurek i cienkiego aluminium przez Abarth/Carrozzeria Beccaris
Abarth 1000 Sport 'Spyder Tubolare'
1966 Fiat-Abarth 1000SP Tipo SE04 Racing Sports-Prototype. Piękna barchetta stworzona do rywalizacji na torach wyścigowych i podczas wyścigów górskich. Owoc prac pana Mario Colucci, który obstawał za umieszczeniem silnika centralnie, do czego nie do końca przekonany był signore Carlo Abarth. Ale konstrukcja się obroniła i okazała się być całkiem szybka. Zwłaszcza, że przy 480 kg masy własnej napędzał ją 982 ccm silnik osiągający przy 8000 obr/min 105 KM. Pędzić tym 220km/h po publicznej drodze (auto jest zarejestrowane)? Ja dziękuję...
1969 Abarth 1300 Sport Spider SE010 'Quattro Fari' Sports-Racing Prototype
1969 Abarth 2000 SE-014 'Cuneo' Sports-Racing Exhibition Show Car. Abarth'owskie 1946 ccm, 16V DOHC, 250 KM @ 8,700 obr/min. Nadwozie stworzone w Abarth Corso Marche przez nadwornego blacharzo-klepacza Giuseppe Manera. Masa własna ~560kg
1968-70 Abarth 2000 Sport SE014/019 'Barchetta Entrobordo' Racing Sports-Prototype
Abarth Osella PA1 Spider Sport (1973) 2-litrowy silnik Abarth'a z wtryskiem Kugelfischer'a (265 KM przy 8,200 obr/min) i wyczynowa skrzynia Hewland FG40
1973 Osella PA2 / 2000 Sport Racing Sports-Prototype. Silnik z BMW. Wiszące nad nim nadwozie ponoć nie pasuje do reszty...
1971 Abarth 1300 Sport SE 018 'Prototipo'. Oparty na modelu 1000 Cuneo. Silnik 1,3 litra.
1974 Osella PA3-5 / 2000 Sport. Owoc współpracy Abarth'a z Vincenzo Osella. Napędzany silnikiem BMW M12 poprzez skrzynię Hewland FG400.
1970 Abarth 1000 SE-018 'Cuneo Biposto Corsa' Sports-Racing Prototype
I na koniec dwie formułki
Abarth 'SE025FL' Experimental Formule Libre Racing/Hill-Climbing Single-Seater. Rok produkcji 1977) Za napęd służy 1,8-litrowy silnik z Fiata 124 Rallye Spider (170 KM) i 5-biegowa skrzynia z Lancii Fulvii.
Formula FIAT-Abarth Racing Single-Seater. Ostatni projekt taniego samochodu wyścigowego stworzony pod czujnym (i technicznym) okiem samego Carlo Abarth'a, tuż przed jego śmiercią w październiku 1979 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz